Często dostajemy zapytania o wywóz różnych sprzętów czy mebli biurowych, np. szaf, biurek, starych maszyn, serwerów czy aparatury medycznej. Zazwyczaj firmy nie mają co z nimi zrobić i składują je w magazynach i pomieszczeniach biurowych, gdzie zabierają miejsce i powodują, że właściciele muszą tylko za nie płacić.

Dlaczego nie wymieniamy sprzętów na nowe?

Polacy kochają gromadzić stare sprzęty, bo przecież wiadomo, ze zawsze mogą się jeszcze kiedyś przydać. Pewnie też znacie taką osobę, do której przychodzicie i zastanawiacie się: po co są jej te wszystkie rzeczy? No cóż… Często bywa tak, że kiedy przychodzi co do czego, własna firma wygląda tak samo. Ale jakie są tego powody? Można powiedzieć: taka nasza natura albo, że lepiej nie wyrzucać, bo może przyda się na jakieś części. Ale jeśli spojrzeć na to z dystansu, każdy wie, że nie zawsze jest to najlepsze rozwiązanie.

Jakie firmy powinny więc najbardziej dbać o wywóz zalegających sprzętów?

Firmy produkcyjne

Żyjemy w czasach, kiedy coraz więcej firm stawia na automatyzację produkcji. Roboty częściej przejmują pracę ludzi i wiele przedsiębiorstw redukuje ilość zatrudnionych osób. To sprawia, że w wielu firmach wymienia się stare sprzęty na nowe i niepotrzebnie traci się pieniądze na magazynowanie starych maszyn, które może kiedyś się przydają.

Jednostki zdrowia

Technologia idzie do przodu. Nie dotyczy to tylko produkcji, ale też medycyny. Jest to chyba oczywiste dla każdego, że im nowocześniejszy sprzęt, tym bardziej dokładne wyniki badań. To jest tylko jeden powód wymiany starej aparatury. Drugim może być na przykład coroczna zbiórka na WOŚP, po której do szpitali trafia wiele niezbędnych i najnowocześniejszych sprzętów. Dlatego coraz częściej stare urządzenia wymieniane są na ich nowsze odpowiedniki. A głównym z powodów jest to, że każdy sprzęt ma to do siebie, że po czasie może się zepsuć.

Biura

Dbanie o wygodę pracowników może tylko procentować.

Salony z meblami biurowymi powinny reklamować się słowami: „Wygodnie siedzący pracownik, to bardziej efektywny pracownik”. Nie jest żadną tajemnicą, że jeśli dobrze czujemy się w naszej pracy to z większym zapałem i energią do niej przychodzimy. Dlatego każdy pracodawca powinien dbać o komfort w swoim biurze. Chodzi tutaj nie tylko o wygodne krzesła, ale także o biurka. Obecnie jest dostępna cała masa mebli, które zwiększają komfort pracowników.

Edukacja

Szkoły czy uczelnie co jakiś czas polepszają standardy uczniów oraz studentów. Patrząc z perspektywy rodzica – idealnym rozwiązaniem jest to, kiedy dba się nie tylko o umysł, ale i prawidłową postawę czy odpowiednie warunki. Co jednak dzieje się ze starym sprzętem? W wielu wypadkach jest to składowane gdzieś, gdzie nie powinno lub zajmuje wszystkie szkolne schowki, bo może się przyda. Czy aby na pewno?

Firmy IT

W wielu firmach co jakiś czas wymienia się sprzęty, bo najczęściej nie nadają się do użytku, jak laptopy, drukarki, serwery, pendrive’y, płyty CD czy inne nośniki danych. W przypadku dysków – wewnętrznych lub zewnętrznych, ważne jest także, aby żadne dane nie wydostały się spoza firmy. Obecnie nie jest problemem odzyskanie niektórych plików, jeśli zostały one nieumiejętnie usunięte. Stąd też w takiej sytuacji polecamy zlecenie to profesjonalistom, ponieważ prawidłowe zniszczenie nieużywanego sprzętu jest wymogiem, jeśli chodzi o ochronę danych osobowych.

Co dobrego może wyniknąć z takich zmian dla naszej firmy? – historia Rahima

Pewnie tak jak i Wy, zastanawialiśmy się, jak wymiana jakiegoś sprzętu w firmie może pozytywnie wpłynąć na jej wizerunek. Co się okazało? Jest taki człowiek jak Rahim Blak, przedsiębiorca i specjalista ds. Social Media, który pokazał, że można. Pewnego dnia zakupił wygodne krzesła do firmy i wrzucił o tym post na Facebooku. Jak sam stwierdził: Kiedy wrzucam (taki) post i wykazuję nim troskę o pracownika, mam więcej zaangażowania, nawet niż jak wrzucam post ze swoim synem. To jest niesamowite. To jest takie zaangażowanie, że żadne ogłoszenie rekrutacyjne nie daje mi takiej konwersji.

Co daje regularna wymiana sprzętów? Firma dba o swoją markę, bo pracownicy są pierwszymi osobami, które mogą powiedzieć coś o firmie – dobrego lub złego. Kiedy potencjalni klienci czy inwestorzy przychodzą do firmy, widzą także to, czy tam pracują zadowoleni ludzie. A komfortowe miejsce pracy czy odpowiednie narzędzia są jednym z czynników, które na to wpływają, poza ambitnymi lub ciekawymi projektami czy zadaniami.

Kiedy więc wymieniamy sprzęty na nowe, warto zadbać o to, aby nie trzymać ich w magazynach, a zwrócić się z tym do firmy, która odpowiada na tę potrzebę – utylizuje w odpowiedni sposób.

W takiej sytuacji warto się zwrócić do nas, a my już odpowiednio doradzimy, co zrobić z zużytym sprzętem. Chyba nie chcecie tracić czasu i pieniędzy, które one generują?

Skorzystaj z naszych usług !

[ut_button color=”theme-btn” target=”_self” link=”https://esbud.pl/oferta/recykling-sprzetu-elektronicznego/” size=”small” shape=”round” ]ODBIÓR ELEKTROŚMIECI[/ut_button]

[ut_button color=”theme-btn” target=”_self” link=”https://esbud.pl/oferta/wywoz-mebli/” size=”small” shape=”round” ]WYWÓZ MEBLI[/ut_button]